Now faith is the assurance of things hoped for, the conviction of things not seen. For by it the people of old received their commendation. By faith we understand that the universe was created by the word of God, so that what is seen was not made out of things that are visible. Hebrews chapter 11 verse 1-3.

May the God of Abraham, Izaak and Jacob be glorified by sharing the message of Salvation on this website. May He reveal His entire truth to you as is written in the Bible! May He reveal His plan of Salvation to both the Jew and the gentile as is prophesied in romans 11. Hear O Israël, Yahweh is one, and you shall love Yahweh your Elohim with all your heart and with all your soul and with all your might (Deuteronomy 6:4). Jesus, the Son of God, said, "Hear O Israël, Yahweh our God, Yahweh is one (Mark 12:29-30)." There is no respector of persons with God. In Jesus we are one. May the Holy Spirit lead you into a deeper love relationship with Jesus! Jesus is of God but He's fully a man, and He was born to be our Saviour and our King.

woensdag 24 oktober 2012

Corrie ten Boom

Spiritisme, astrologie, occultisme, etc. is het werk van de duivelen zoals in Deuteronomium 18 voor gewaarschuwd wordt. Veel mensen weten dat niet. Daarover heb ik gisteren dan ook een studie geüpload. Vanochtend werd ik vroeg wakker en mijn gedachten gingen gelijk uit naar Gods engelen die gelovigen steeds beschermen. Toen ik even rondliep vond ik opeens een boekje met de titel "Engelen" van Corrie ten Boom op de grond liggen. Nu blijkt dat dit boekje ook in luisterversie op het internet staat. Even googlen en je vind het vast wel. Ik hoop dat het anderen ook tot zegen mag zijn! We hoeven niet bang te zijn voor de duisternis want we kunnen bidden tot de Allerhoogste God. We mogen ons verschuilen achter het bloed van het Lam. Onze strijd tegen de boze machten is een overwinningsstrijd. Een citaat uit het boekje "Engelen" van Corrie ten Boom die ik heel mooi vond is "Zij die met ons zijn, zijn veel meer dan zij die tegen ons zijn".



Hier nog een klein fragment/citaat uit het boek:

"Bent u geen kind van God, of weet u niet zeker of u dat bent? Dan zal er zeker nog iets moeten gebeuren, iets heerlijks. Hun die Jezus aannemen, geeft Hij de macht, de volmacht, kinderen Gods te worden.
Jezus zegt: 'Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven.' Kom tot Jezus, neem al de zegeningen die Hij u geven wil: verlossing, reiniging van zonden, vergeving, rust.
Vertel Hem maar alles. Hij begrijpt u beter dan de mensen, zelfs beter dan uw vrienden u begrijpen. Zeg het maar gerust in uw eigen woorden, zoiets als: 'Heer Jezus, ik ben er niet zekern van, of ik er bij hoor. Ik geloof dat U aan het kruis gestorven bent voor de zonden van de hele wereld. Ik heb ook gezondigd. Ik weet heel goed dat ik een zondaar ben. Wilt U mij vergeven en mijn hart rein maken? En wilt U me dan sterk maken, om met U samen de strijd tegen de zonde te winnen?
Dan is het goed om schoon schip te maken en Hem de zonden, waarvan u zich bewust bent, te vertellen. David leerde ons dat we zelfs mogen bidden: 'Reinig mij van de verborgen afdwalingen.'
Als u dit alles voor de eerste keer doet, dan noemt de Heer Jezus dat een wedergeboorte. Dat is dus een begin.
Hij wil dan bij u blijven en u de weg leren die u gaan moet. En als Jezus uw hand grijpt, dan houdt Hij u stevig vast. Als Hij u vasthoudt, dan leidt Hij u voort. En als Hij u voortleidt, dan brengt Hij u eenmaal veilig thuis. En dat is: de zaligheid beërven. Alleen als de Heer een wonder doet, als Hij het nodig vindt, kunnen mensen engelen zien, maar we weten dat miljoenen engelen in gereedheid staan voor Zijn troon. We mogen van hun hulp genieten, we mogen God voor hen danken, maar aanbidden mogen we alleen Hem die waardig is, de Heer voor wie eens alle knie zal buigen, het Lam dat geslacht is en waard te ontvangen alle eer en rijkdom en macht en eer en aanbidding. Er is kracht in Zijn Woord. Jezus/Yeshua kan je bevrijden van alles waar je aan vast zit. Hij wil onze harten vervullen met Zijn liefde en rust en mooie en hoopvolle toekomst want in Zijn Naam is de duisternis overwonnen. Hij zei "het is volbracht!". Dit geloof komt door horen en horen door het Woord van God waarin staat:

Het geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen, het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien (Hebreeën 11:1)."

Drawn by Aline Kruijthoff

Drawn by Aline Kruijthoff

Books I recommend reading...

  • Our Hands Are Stained With Blood by Michael L. Brown